Kako napraviti strukturu dana i organizovati produktivan rad od kuće

Usljed donošenja različitih restriktivnih mjera za sprečavanje dodatnog širenja korona virusa mnogi ljudi su primorani raditi od kuće putem različitih online aplikacija. Iako na prvu za mnoge ljude rad od kuće ima mnoge prednosti te može djelovati jako primamljivo i olakšavajuće ipak postoje određeni izazovi i “zamke” koje sa sobom nosi rad od kuće. Rad od kuće često podrazumjeva veću fleksibilnost i slobodu što često može negativno uticati na našu produktivnost.

Neki od izazova koje nosi rad od kuće:

Obavljanje poslovnih zadataka izvan radnog vremena
Gubitak svakodnevne rutine
Teškoće u održavanju strukture dana
Usamljenost
Poteškoće u koncetraciji
Izostanak slobodnog vremena

U nastavku Vam donosimo nekoliko savjeta koji će Vam pomoći da budete što produktivniji u radu od kuće.

Napravite sebi radni prostor – ne trebate imati kućni ured da bi ste radili od kuće, ali jako je dobra ideja imati prostor koji će biti namijenjen isključivo za obavljanje Vaših poslovnih obaveza. To može biti soba ili određeni dio sobe u kojem ćete provesti svoj radni dan. Trudite se da svoje radno vrijeme u potpunosti provedete u u tom prostoru. Sjedeći u ovom prostoru šaljete jasan signal Vašem mozgu da je vrijeme da se fokusirate na radne zadatke. Kada ne radite, trudite se da se držite dalje od predviđenog radnog prostora.

Održavajte Vašu uobičajnu rutinu – mi smo bića navika i kada nam je rutina iznenada poremećena, prolazimo kroz nekoliko emocija kao što su bespomoćnost, očaj, bijes i frustracija. Da biste vratili kontrolu, morat ćete oponašati svoju raniju rutinu što je bliže moguće. Pa tako, ako se inače budite u 7:00, nastavite tako raditi i sada. Ako volite trčati prije posla, nastavite s tom rutinom (naravno, ako je moguće). Ako imate pauzu za ručak od 12:00 – 13:00, onda to činite i sada kada radite od kuće. Inače, ako značajno poremetimo našu svakodnevnu rutinu nećemo imati osjećaj kontole te će to značajno uticati na našu produktivnost.

Strukturirajte svoj radni dan – postoje mnoge potencijalne distrakcije kada radimo od kuće: TV, kućni poslovi, kućni ljubimci (ako ih imamo). Ipak, na jako jednostavan način možemo spriječiti ometanje različitih distrakcija na naše poslovne zadatke. Pa tako, svako jutro napravite to-do listu svojih obaveza i označite tri najbitnija zadatka za taj dan. Zatim, označite periode tokom dana kada ćete se baviti svakim od tih zadataka. Pored toga, jako je bitno da označite i periode za pauze. Održavanje strukture zahtjeva vježbu i nemojte biti obeshrabreni početnim neuspjesima.
Obratite pažnju na fizičku aktivnost – bez obzira koja je priroda Vašeg posla, rad od kuće Vam omogućava da se uz posao, tokom radnog vremena, povremeno istegnete, napravite nekoliko čučnjeva, trubušnjaka i/ili sklekova, što je vrlo korisno, a što vjerovatno niste mogli raditi na svom radnom mjestu.

Pravite pauze – jako je bitno da pravite pauze tokom radnog dana kao što ste to činili kada ste odlazili na posao. Odredite sebi vrijeme za pauzu za kafu ili ručak. Trudite se da tokom pauze ne budete za laptopom i ne razmišljate o poslu. Na taj način ćete se distancirati od posla i regenirati energiju.

ODGOVARAMO NA VAŠA PITANJA

“Od kako radim od kuće primjetio sam da radim više nego inače. Stalno sam dostupan radnim kolegama i nemam uopšte slobodnog vremena. Kako da odredim granice?”

Jedna od najčešćih grešaka koje ljudi čine kako rada od kuće jeste da rade puno više. Neki to čine jer na neki način osjećaju krivicu jer rade od kuće i ne žele da njihove kolege pomisle da “zabušavaju” sa poslom dok drugi ne znaju kako ispuniti slobodno vrijeme kod kuće te kao rezultat preuzimaju dodatne radne obaveze. Također, upostavljanje radnog vremena kod kuće može biti izazov.

Jako je bitno napraviti granice i odrediti radno vrijeme kao što je inače. Pokušajte se pridržavati svog radnog vremena i ne radite izvan njega osim ako za tim nema potrebe. Održavanje strukture dana je jako bitno. Drugim riječima, kada je vrijeme predviđeno za posao onda se maksimalno posvetite tome. Kada je vrijeme za pauzu ili je kraj radnog vremena tada se posvetite drugim aktivnostima i nemojte misliti o poslu. Trenutno možda radite od kuće, ali to ne podrazumjeva da ste dostupni 24/7.

“Zbog cijele trenutne situacije, a i to što radim od kuće jako mi je teško pronaći motivaciju. Kako da se motivišem za posao?”

Na kraju svakog radnog dana fokusirajte se na sve zadatke koje ste uspješno napravili taj dan. Napišite ih na papir. Natjerajte sebe da vodite dnevnik svojih dnevnih radnih uspjeha. Na taj način ćete sebe na kraju svakog dana pohvaliti i motivisati da nastavite sa poslom. Ovo je naročito bitno da radimo kada smo neraspoloženi i kada ne pronalazimo motivaciju za rad. Pored toga, vodite računa o svom slobodnom vremenu. Kada ste gotovi sa poslom, uključite se u neku ugodnu aktivnost, baš kao što ste i prije radili. To može biti neki od Vaših hobija, interesa, zoom/skype razgovora sa prijateljima. Pokušajte iskoristiti svaki dan za nešto korisno i ugodno.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *